dimecres, 16 de maig del 2012

Sortida Secció Juvenil amb raquetes de neu

El passat dissabte dia 31 de març, amb la Secció Juvenil del CEAR, vam realitzar una sortida amb raquetes de neu a prop de l'estació d'esquí de BoiTaull, al Pic de la Pala del Ginabrell (2.324m), amb un desnivell positiu de 400m i 4h de durada.  L'itinerari sortia des de la corba dels gossos de la carretera d'accés a l'estació, fins anar a resseguin  la carena que ens conduiria fins al nostre cim. De guia acompanyant, Oscar Aleman, de Free Flocks.

Durant el recorregut, un cop ja ens havíem fet a caminar amb les raquetes, vam treballar aspectes de la neu, les seves formes provocades per l'acció del vent,  entendre la formació de plaques inestables, així com veure el trencament de les mateixes, en escala mini. També van aprendre el funcionament de l'ARVA, com a aparell de recerca de víctimes enterrades  per un allau, i després de diferents jocs i dinàmiques van entendre molt ràpid el funcionament, són la era de la tecnologia.!!

Finament, després d'una pujada més intensa, arribarem al cim, amb unes vistes espectaculars, amb uns núvols que amenaçaven  a tots els pics de les muntanyes veïnes. Amb unes fotos al cim vam acomiadar-nos, i començava l'aventura de la baixada amb tècnica telemak i culetpatí, molt divertit!!! vam veure moltes croquetes arrebossades de blanc. Aqui us deixem un tastet de imatges i videos.!!!

I com sempre, us animo a participar en la propera!!!